Rasyiqah's Diaries
Assalamualaikum !

Hai awak ! Cuba pergi dekat gambar bawah ini



Diaries Pemilik Loves Stuff

hello peeps ! Call me A-ai and this is my blog



Cerpen pertama aku

"Liaa, bangun Liaa..."

Aku membuka mata pelahan-lahan tahkala aku terasa pipiku dibelai dengan lembut penuh kasih sayang. Pandanganku yang mulanya kabur, semakin jelas kelihatan. Hanya langit tanpa awan yang terbentang luas dari sudut pandangan mataku. Aku melihat sekeliling untuk mencari insan yang memanggil namaku sebentar tadi. Namun hampa, tiada apa yang aku lihat melainkan hanya sebuah taman yang dipenuhi bunga-bunga yang indah disekelilingku. Hatiku tertanya-tanya, "Dimanakah aku sebenarnya?"

"Liaa...Liaa..."

Sayup-sayup aku terdengar suara yang memanggil namaku itu. Aku mencari-cari insan yang memanggil namaku itu. Hatiku meronta-ronta untuk mencari pemilik suara itu. Sungguh, aku benar-benar kenal akan suara itu. Tapi, siapakah pemiliknya ? Aku terus berlari tanpa hala tuju, dengan satu harapan. Aku ingin melihat sendiri wajah insan yang memanggil namaku itu.

Hatiku berdegup kencang tahkala aku melihat seorang lelaki berkemeja lengkap berwarna putih dari arah aku berdiri. Wajahnya tidak kelihatan kerana mungkin jaraknya yang agak jauh dariku. Aku berjalan menuju ke arahnya, semakin lama, semakin jelas kelihatan wajah lelaki itu.

"Ya Allah, adakah itu......."

8 TAHUN SEBELUM ITU..

"Lia, kenapa awak tidak siapkan kerja rumah cikgu bagi ini???!"




P/S : NANTI LAA AKU SAMBUNG . NITE :)