Rasyiqah's Diaries
Assalamualaikum !

Hai awak ! Cuba pergi dekat gambar bawah ini



Diaries Pemilik Loves Stuff

hello peeps ! Call me A-ai and this is my blog



vacation !


Tanggal 15/12/2012 , abah dan mama akan berangkat Vietnam untuk beberapa hari . 

Merata tempat dah abah dengan mama bawak kitaorang adik beradik bercuti . Jadi kali nie , biarlah dyeorang dating berdua pulak . 


Saat jari jemariku menari nari di atas papan kekunci ini , hatiku berasa begitu tenang dan nyaman dengan suasana kampungku ini . Tangisan langit yang membasahi bumi menambahkan lagi ketenangan dihatiku ini .*ini contoh ayat hiperbola*

 "Sudah lama aku tidak menjejakkan kakiku di kampungku ini ."

hari ini aku nak bercerita tempat tempat menarik yang abah & mama bawak dalam masa setahun ini .

Vacation !

Bandung , Indonesia .


Seminggu sebelum pergi ke sini , aku bapok excited giler sebab first nak naik flight . Tapi bila dah naik flight , aku terus tersandar dan tak bergerak sebab pening sangat kepala --'

Seriously , everything in Bandung , Indonesia was so great ! Tapi , makanan kat sana tak sesedap makanan di Malaysia :D


Songkhla , Thailand 


tengok patung belakang tu . Itu sejenis ikan duyung . aku pun tak bape ingat sejarah tentang patung tu . Kat Thailand memang syok giler . makanan pun takde masalah apa . 

Yang paling best kat Thailand ialah Pasar Terapung .

makanan ini kitaorang beli time kat Pasar Terapung . Satu cawan air nie kalau taksilap 250 bath ( RM 2.50 ) Murah je kan ? air dapat , cawan pelik tu pun dapat . tapi bapok susah nak bawak balik umah sebab cepat pecah --'


Kuantan , Pahang

Walaupun dalam Malaysia jugak , tapi aku suka sangat pergi Kuantan . Malam malam duduk lepak satu family tepi pantai dengan ombak yang kuat , lebih lebih lagi bulan 12 nie . nyanyi nyanyi sambil makan makanan ringan & bercerita . Seriously , bes gilaq !


Pulau Pangkor


Kat sini paling aku ingat sekali time naik bot laju pusing satu pantai . Syok bohh . Pastu snowkewling (sumpah aku takreti eja) dan jalan jalan kat pasar malam tepi pantai . Ada sejarah menarik pasal belanda tapi aku tak ingat pulak . search sendiri laa yek --'


Singapore


Nie time nak tengok show The Song Of The Seas . Sumpah bes giler benda nie . Cer try search kat Youtube . Live lagi best dari kat Youtube . Ohh , lagi satu . Vacation kat Singapore ialah post pertama aku dekat blog nie . Cer cari balik ye semuaa :D


Genting Highlands , Pahang

 Time kitaorang datang sini hari tu , takramai langsung orang . sampai kitaorang naik benda yang naik tinggi tinggi pastu tejunam laju laju tu 3 round . sume menda bes kitaorang naik 2 3 kali . feww . gilaq bes !



Langkawi

Nie percutian last aku sampai hari nie . Aku pegi Langkawi time ari pertama cuti hujung tahun nie . Penat giler weyhh . baru je balik umah nak lepak lepak . rupanya mama terus ajak gi Langkawi . Tapi naik bot pusing satu pantai paling bes .


Oke laa , tangan aku da lenguh menaip benda menda nie . Banyak lagi percutian yang aku tak isi sebab takde gambar . 


Walaupun banyak tempat yang aku dah pegi , banyak lagi aku habiskan masa study dekat hostel .

*study laah sangat*

P/s : spending my time with my family is the best moment in my life . sorry , broken English .